Yurt Dışında ATM'den Para Çekme, Bankamatik Kartı Kullanma

İtalya'ya gitmeden önce her Erasmus öğrencisi gibi ben de az komisyonla çok işler başarmanın peşine düştüm. Tabii bir süre sonra pes ettim. Çok araştırdım inceledim internetin bir bilgi çöplüğü haline geldiğini söyleyip emekli muhabbetine girmeye gerek yok şimdi.

Komisyon Oranlarının Büyük Belirsizliği Beni Geceleri Uykusuz Sabahları Umutsuz Yapmıştı


Son çare olarak İşbankası müşteri hizmetlerini aradım ve net bir bilgi elde ettim. Yurtdışında herhangi bir banka ATM'sinde İşbankası Bankamatik kartıyla nakit çekerken alınan komisyona K dersek;

K=(yurtdışındaki bankanın kestiği masraf) + (2 USD) + (Çekilen Paranın %1'i)

şeklinde bir formül çıkıyor. Yurtdışındaki bankanın kestiği masrafı bir o bankanın kendisi bir de Allah biliyormuş. TL - Döviz dönüşümündeki kayıplara değinmeye gerek görmüyorum siz akıllı insanlarsınız anlarsınız. Ayrıca belirtelim İşBankası Bankamatik Kartlarının internetten alışveriş özelliği ,telefona sms ile doğrulama şifresi gönderen sitelerde geçerliymiş. Yani bu özelliğe sahip olmayan sitelerde bankamatik kartınız işe yaramıyormuş.

Tabii hibemizin yatmış olduğu Ziraat Bankasını da aramamak olmazdı. Hemen 4440000'ı aradım ve şu güzide bilgiye ulaştım. Yurtdışında Ziraat Bankası Kartıyla çekilen her nakitten %2 komisyon dışında hiçbir kesinti yapılmıyormuş. O la la! O zaman neymiş Ziraat canmış.


0 Yorumlar